دیدار معاون آموزشی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد با فرماندار بهاباد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در این دیدار معاون آموزشی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد به توزیع عادلانه اعتبارات با توجه به نیازسنجی آموزش و پرورش هر شهرستان اشاره نمود و گفت: در شهرستان بهاباد هنرستان کشاورزی قدس در اولویت قرار دارد.

"محمود زارع" فرسوده بودن برخی از امکانات و تجهیزات هنرستان کشاورزی قدس را مهمترین مشکلات فراروی این هنرستان عنوان نمود. 
وی با اعلام آمادگی جهت اختصاص مبلغی جهت رفع مشکلات هنرستان کشاورزی قدس گفت: باتوجه به پتانسیل شهرستان بهاباد به عنوان قطب کشاورزی، انشاا... با رفع مشکلات این هنرستان و توسعه دامنه فعالیت ها، بستر لازم برای ایجاد و توسعه درآمد زایی و رونق اقتصادی در هنرستان کشاورزی فراهم شود.

زارع از راه اندازی کاروان معلم یا همان تور علمی طی دو مرحله برای شهرستان بهاباد خبر داد و افزود: بهاباد دارای کمبود معلم نیست ولی از لحاظ کیفیت آموزشی دانش آموزان را در بخش کنکور با مشکل روبرو نموده است و انشاا... با حضور این تور علمی، ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان این شهرستان بهتر و مؤثر واقع شود.

وی همچنین بر تشکیل کارگروه اشتغال به ریاست فرماندار و دبیری رئیس آموزش و پرورش تأکید نمود و گفت: با تشکیل سند 20 ساله اشتغال جهت شناسایی رشته های تحصیلی که بیشتر مورد نیاز و مناسب این شهرستان باشد می توان نیازهای شغلی شهرستان را با بکارگیری دانش آموختگان بومی شهرستان تأمین نمود.

رئیس آموزش و پرورش بهاباد نیز به توان علمی دانش آموزان شهرستان اشاره کرد و گفت: جهت شکوفایی این استعدادها حضور مؤسسات علمی و آموزشی در شهرستان را می طلبد. 

"حسن عبداله ئیان" افزود: انشاا... با همکاری و همفکری یکدیگر مسائل و مشکلات موجود را حل نماییم تا بتوانیم نتیجه قابل قبولی را در بخش آموزشی داشته باشیم.

معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان گفت: بهاباد از لحاظ ضریب هوشی دانش آموزان در استان رتبه دوم و در بهاباد بخش آسفیچ رتبه اول را دارا می باشد.

"عباس کاظمیان" با اشاره به شاخص بودن بعضی از معلمان شهرستان در استان گفت: نداشتن معلم در برخی رشته ها از قبیل زبان و ریاضی را از جمله مشکلاتی برشمرد که مجبور هستیم بیرون از شهرستان بیاوریم.

فرماندار بهاباد نیز باتوجه به فاصله زیاد شهرستان تا مرکز استان و محرومیت شهرستان گفت: بهاباد قبلاً زیرمجموعه شهرستانی دیگر بود و طی چند سال گذشته که به شهرستان ارتقاع یافت انشاا... این محرومیت برداشته شود و خیلی زودتر و بهتر از سایر شهرستان ها توسعه یابد.

"مصطفی سالاری" همچنین خواستار حضور معلمان استان در شهرستان شد و گفت: معلمان متمرکز در استان نباشند و به بهاباد نیز بیایند.

وی با اشاره به استعدادهای دانش آموزان شهرستان گفت: باید بخش خصوصی مانند مؤسسات آموزشی را با ایجاد شعبه در بهاباد به کار گرفت تا استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود.

سالاری در ارتباط با خیرین و کمک های خوب و ارزنده ای که نموده اند گفت: در بخش عمرانی با مدیریت می توان خیرین را جذب و به این امر تشویق نمود.

وی خواستار حمایت استان شد و گفت: شهرستان بهاباد حداقل از لحاظ کمک استان به این شهرستان محروم نباشد و مشکلات با لطف و عنایت استان حل شود.

در پایان جلسه مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مبلغ 500 میلیون ریال و فرمانداری بهاباد مبلغ 300 میلیون ریال در قالب کمک هزینه کلاس های تقویتی کنکور و مشکلات فراروی هنرستان کشاورزی اختصاص دهند.