دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با امام جمعه و فرماندار بهاباد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در ادامه سفر به بهاباد با حضور در بیت امام جمعه این شهرستان با امام جمعه و فرماندار دیدار کرد.

در این دیدار امام جمعه شهرستان بهاباد در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به مدیرکل کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد یک ویژگی خاصی دارد که مستقیم با نام امام راحل همراه است و این باید افتخاری برای این نهاد باشد.

"حجت الاسلام دهقانی" گفت: مسئله اشتغال یکی از مسائل مهم در هر شهرستان است که حقیقتاً کمیته امداد حضرت امام(ره) در همه جا چنین حرکتی را انجام می دهد و در بهاباد نیز این بستر آماده است تا کمیته اشتغال را تشکیل دهیم.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تلاش های کمیته امداد عبادتی ارزشمند است چرا که کمک به ضعفا و سائلین عبادت است و این نهاد توانسته است حدود بسیار بالایی رضایتمند عمل کند.

وی افزود: کمیته امداد نهادی است که سعی می کند جوشش انفاق را در جامعه ایجاد کند و این مطلب بسیار مهم است، البته توجهات دولتی نیاز است و باید باشد لکن مردم در امور خیر باید حضور داشته باشند.

در این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان و تلاش برای توانمند کردن آنان را از مهمترین شاخصه های کمیته امداد دانست و تصریح کرد: مشارکت مردم و خیرین در عرصه ارائه خدمات مطلوب این نهاد به مددجویان می تواند موفقیت هرچه بیشتر اقدامات و فعالیت های این نهاد را رقم بزند.

"محمد اکبری" از ایجاد سه طرح مسجد محوری، مدرسه محوری و صنف محوری در سطح استان خبر داد و گفت: در این زمینه ایجاد مراکز نیکوکاری که همان امداد محله سابق می باشد با این هدف که کار مردم را به خود مردم بسپاریم و بدون واسطه با شناسائی نیازمندان در هر منطقه و همچنین شناسایی خیرین بتوانیم به گونه ای مشکلات اقشار آسیب پذیر را با کمک خود مردم حل نماییم.

وی افزود: مساجد به عنوان بهترین پایگاهی است که می توان نیازمندان هر محله را شناسایی و با همکاری کمیته امداد در زمینه رفع مشکلات آنان اقدام نماییم.

فرماندار بهاباد نیز نهاد مقدس کمیته امداد را یادگار حضرت امام راحل جهت رفع محرومیت از جامعه اسلامی دانست و ضمن تأکید بر ضرورت خدمت رسانی به محرومین گفت: باید با مدیریت اصولی و صحیح در جهت حمایت از خانواده های بی بضاعت گام برداشته شود.

"مصطفی سالاری" به مشکل بیکاری، اشتغال جوانان و مددجویان در شهرستان اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا با مشارکت و حمایت مددجویان و با آموزش های لازم و پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال جوانان در شهرستان فراهم شود.

در پایان "رمضان باقری" رئیس کمیته امداد امام خمنی(ره) بهاباد گزارشی از فعالیت های این نهاد در شش ماهه سال جاری ارائه نمود.