به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد به نقل از روابط عمومی پارک علم وفناوری یزد؛ روز سه شنبه 16 آذرماه، نشستی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد و رئیس پارک علم و فناوری یزد در محل دفتر ریاست پارک برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد در این نشست اظهارداشت: بهاباد سرزمینی سرشار از پتانسیل های بالقوه و بالفعل است که با توسعه فناوری در این شهرستان می توان بهترین بهره برداری را از این پتانسیل ها داشت.

محمدرضا خادمی ادامه داد: زعفران محصولی کلیدی، کم آبخواه و پربازده می باشد که با بهره گیری از آخرین فناوری های روز در حوزه های مختلف کاشت، داشت و برداشت می توان بهره وری را در این حوزه به حداکثر رساند.

وی همچنین توسعه بهره گیری از انرژی خورشیدی در این شهرستان را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: با توسعه فناوری در این حوزه، می توان بخش زیادی از انرژی مورد نیاز شهرستان را از این منبع پاک تامین نمود.

خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری های دانشگاه آزاد بهاباد و پارک علم و فناوری یزد بتواند زمینه ساز بستری مناسب برای رشد و توسعه فناوری شهرستان باشد.

داریوش پورسراجیان؛ رئیس پارک علم وفناوری یزد نیز ایجاد و توسعه شرکتهای فناور را برای توسعه فناوری و رشد اقتصادی منطقه ای را مدلی موفق و آزموده شده دانست و گفت: برنامه پارک علم و فناوری یزد، همواره تمرکز زدایی و ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه فناوری در شهرستانها بر اساس ظرفیتهای منطقه ای بوده و هست.

در ادامه این نشست، در خصوص چگونگی ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری در این شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد پارک علم و فناوری یزد با همکاری فرمانداری این شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد نسبت به افتتاح دفتر پارک علم و فناوری یزد در بهاباد اقدام نمایند.