به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ به مناسبت هفته بسیج، جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای اداری و به یاد بسیجی شهید حسین دهقان در محل فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار بهاباد:

راهپیمایی اربعین یک تظاهرات بزرگ از تجلی یکدلی، یکرنگی، همدلی و انسجام مسلمان ها بود

عباس اقبال در ابتدای سخنان خود به راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره نمود و گفت: این حرکت بزرگ اربعین هم در داخل کشور و هم در کشور عراق با این عظمت برگزار شد؛ یقیناً این اتحاد، انسجام و همدلی پیام روشنی برای دوستان و دشمنان اسلام ناب دارد و قطعاً حرکت هایی که دشمن برای تضعیف این انقلاب اسلامی انجام داده نتیجه معکوس داشته است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک تظاهرات بزرگ از تجلی یکدلی، یکرنگی، همدلی و انسجام مسلمان ها بود؛ و علی رغم تلاش هایی که دستگاه های سخن پراکنی دشمن داشتند و سعی می کردند این حرکت را سانسور کنند، اما در روزهای آخر بعضی از شبکه های غربی مجبور شدند گزارشی از این راهپیمایی میلیونی داشته باشند و یقیناً مردم سالهای آینده با عظمت و جمعیت بیشتری این کار بزرگ را انجام می دهند و قطعا با این همدلی و انسجام، دشمنان را زمین گیر خواهند کرد.

اقبال در بخش دیگر سخنان خود با تقدیر و تشکر از همه ادارتی که با ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان همکاری داشتند گفت: بحمدلله شهرستان بهاباد رتبه خوبی هم در مرحله اینترنتی و هم در مرحله حضوری کسب نموده است و انشاا... بتوانیم از نتیجه این سرشماری در برنامه ریزی های آینده به نحو مطلوب استفاده نماییم.

 

اعتبارات شهرستان بهاباد نسبت به سه سال گذشته به بیش از دوبرابر افزایش یافته است

فرماندار بهاباد با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان بهاباد نسبت به سه سال گذشته به بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

عباس اقبال با بیان اینکه جهت افزایش اعتبارات تملک دارایی شهرستان رایزنی هایی با سازمان برنامه و بودجه استان صورت گرفت تا پارامترهای از جمله محرومیت، فاصله تا مرکز استان و عقب ماندگی های شهرستان مد نظر قرار گیرد گفت: بودجه تملک دارایی شهرستان بهاباد در سال جاری 93 میلیارد ریال شد که نسبت به سه سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.

وی افزود: 30 درصد اعتبارات از دو درصد نفت است که 100 درصد تخصیص آن آمده و مابقی اعتبارات تاکنون به طور متوسط حدود 30 درصد محقق شده است.

اقبال همچنین خواستار پیگیری ادارات برای جذب اعتبارات شهرستان شد گفت: ادارات شهرستان باید اعتبارات تملک دارایی را از طریق ادارات کل به صورت مستمر پیگیری کنند تا حقی از این شهرستان ضایع نشود.


80  درصد کارها و مشکلات مردم می تواند توسط ادارات شهرستان رفع شود

فرماندار بهاباد باتوجه به رویکرد دولت برای حفظ روحیه نشاط و امید در مردم گفت:  بحمدلله علی رغم همه مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مردم به آینده امیدوارند.

عباس اقبال با تأکید بر اینکه برخورد مناسب و پیگیری کارهای مردم می تواند رضایت مردم را به دنبال داشته باشد تصریح کرد: امیدواری مردم به میزان رضایتمندی آنها بستگی دارد و بخشی از رضایت مردم مربوط به ادارات است؛ اگر ادارات کار مردم را به درستی انجام دهند می توان 80  درصد کارهای مردم را در داخل شهرستان رفع نمود.

وی هچنین به سیاست مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و گفت: در کل شهرستان سعی شده است بعضی از موانع و ایرادات تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان رفع شود اما مواردی هم هست که نیاز به اصلاح قوانین دارد.


تفکر بسیجی یعنی همه از آن خداییم و به سوی او باز می گردیم

عباس اقبال در بخش دیگر سخنان خود به تفکر بسیجی اشاره نمود و گفت: تفکر بسیجی یعنی اینکه از عمق وجود به قدرت خداوند یقین داشته و منتهای تلاشمان را انجام داده و به او توکل کنیم و لذا تفکر بسیجی یعنی همه از آن خداییم و به سوی او باز می گردیم.

وی شالوده تفکر بسیجی را برگرفته از ایمانی که همراه با علم و عمل باشد عنوان نمود و تصریح کرد: فرهنگ بسیجی وقتی کامل است که این دو را داشته باشد.

اقبال اظهار داشت: بسیج یک تفکر است که از فرهنگ اسلام ناب ‌نشات گرفته است؛ وقتی امام فرمودند اگر تفکر بسیجی حاکم شود چشم طمع جهانخوران از کشور دور می شود یعنی کسی که ایمان به خدا داشته باشد از دشمن نمی ترسد؛ ممکن است ما را بکشد اما تفکر ما را نمی تواند از بین ببرد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان بهاباد با بیان اینکه ما دنبال برقراری رابطه با کشورها هستیم گفت: اگر بخواهیم در برقراری این رابطه موفق باشیم باید قوی باشیم تا ما را به عنوان کشور و یک قدرت به رسمت بشاسند و آن امکان ندارد مگر اینکه تفکر بسیجی را در کشور حاکم کنیم.

عباس اقبال با بیان اینکه تفکر بسیج در سایه ایمان، اخلاص و تبعیت از ولایت شکل گرفته است گفت: امروز دشمن به یک چیز حمله کرده است و آن ایمان مردم است که اگر موفق شود ایمان را در بین مردم کمرنگ کنند یقیناً بدانید پیروز می شود حتی اگر بیشترین و قوی ترین بمب ها و موشک ها را داشته باشیم دشمن پیروز است و اگر نتواند ایمان ما را از بین ببرد مانند دوران هشت سال دفاع مقدس دشمن کوتاه می آید و تسلیم می شود و لذا تنها راه نجات کشور، اطاعت از ولایت و مقام معظم رهبری است و قطعاً دولت و مسئولین وجهه همتشان این است.


امام جمعه بهاباد:

بسیج مرزهای انسانیت را از غیر انسانیت جدا می سازد

امام جمعه بهاباد در این جلسه به سالروز تأسیس بسیج به فرمان حضرت امام راحل در پنج آذر سال 1358 اشاره نمود و گفت: بسیج واژه مقدسی است که انسان را جامه انسانیت واقعی می پوشد؛ در حقیقت بسیج مرزهای انسانیت را از غیر انسانیت جدا می سازد و با فکر و عمل بسیجی، انسان جزء اولیاء الهی و بندگان ویژه خدا می شود.

حجت الاسلام سیف ا... دهقانی با بیان اینکه بسیج و روحیه بسیجی همان روحیه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت گرامی اش می باشد، گفت: حضرت اباعبدا... الحسین(ع) با فکر بسیجی که داشتند قیامی به نام قیام کربلا و عاشورا رقم زدند؛ اگر فکر بسیجی مظلوم طلبی و مبارزه با ظلم نبود امام حسین(ع) وارد سرزمین کربلا نمی شد و لذا حضرت امام حسین(ع) با روحیه بسیجی که در مکتب پیامبر(ص) فرا گرفته بود، قیام عاشورا را رقم زد.
وی ادامه داد: در این دوره از زمان حضرت امام راحل با روحیه بسیجی که داشتند کلاس درس را هم صحنه مبارزه با ظلم و جنایت قرار می دادند و امروز جانشین برحق امام راحل مقام معظم رهبری نیز با همان روحیه بسیجی است که می فرمایند آنچه ما مشکل داریم در اثر بی توجهی به روحیه بسیجی است و تنها راه جبران و از بین بردن مشکلات داشتن روحیه بسیجی و بیداری است.

حجت الاسلام دهقانی با تأکید بر حفظ روحیه بسیجی گفت: باید سعی کنیم با حفظ روحیه بسیجی برای خودمان حافظ باشیم و مدال پرافتخار بسیجی را تا پایان عمر داشته باشیم.

در ادامه جلسه مسئولین ادارت شهرستان برخی از فعالیت ها، برنامه ها و نحوه هزینه کرد بودجه های اداره متبوع خود را مطرح نمودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد هم در این جلسه برگزاری نمایشگاه آشپزی، دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ویزیت رایگان بسیجیان، عطرافشانی قبور شهدا، تجمع مدافعان حرم، برگزاری یادواره آبروی محله، برپایی نمایشگاه در تهران در راستای اقتصاد مقاومتی و معرفی زعفران بهاباد به عنوان برند کشوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اکران فیلم سینمایی یتیم خانه ایران و حضور بسیجیان در نمازجمعه را از برخی برنامه های هفته بسیج عنوان نمود.