نشست هماهنگی و توجیهی بیمه اجتماعی روستائیان با حضور مدیر بیمه استان یزد، بخشدار آسفیچ، دهیاران و شورای اسلامی روستاهای بخش آسفیچ در محل بخشداری  برگزار شد.

بخشدار آسفیچ بیمه اجتماعی روستائیان و بحث بازنشستگی را دغدغه اصلی بسیاری از اهالی دانست و خواستار تسهیل در امور بیمه شدگان و مستمری بگیران شد.

در این نشست مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد از عضویت ۲۸۰ خانوار از اهالی این بخش در صندوق خبر داد وگفت: تاکنون ۲۱ نفر از افراد تحت پوشش در حال دریافت مستمری فوت  یا ازکار افتادگی می باشند.

ابراهیمی بابیان اینکه صندوق بیمه روستایی دارای سه مستمری از کار افتادگی ،فوتی و بازنشستگی است ادامه داد: بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی می توانند باداشتن حداقل یک سال سابقه و 90 روز پیوستگی سابقه متصل به زمان ازکار افتادگی و یا فوت ازمزایای پرداخت مستمری به بازماندگان و ازکار افتادگی استفاده کنند .

این مسئول بابیان اینکه برای بازنشستگی نیاز به داشتن 15 سال سابقه بیمه پردازی و 65 سال سن است خاطرنشان کرد: درصورتی که مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان تایید شود افراد با سن 70سال و سابقه 10سال بیمه می توانند بازنشسته شوند.

وی تصریح کرد: معرفی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر برای مسئولان و رسانه های مختلف گروهی یک وظیفه و برای هر فرد جامعه نوعی صدقه جاریه است که امیدواریم این امر مهم محقق شود.