به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ فرماندار بهاباد از مردم شهرستان بهاباد خواست با همراهی و مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مسئولان را در تصمیم گیری های کلان برای آبادانی و توسعه شهرستان یاری دهند.

عباس اقبال گفت: سرشماری نفوس و مسکن امری مهم و حساس به شمار می رود، زیرا پایه تمامی برنامه ریزی ها در کشور اعم از کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر اساس آمار و اطلاعات است و لذا سرشماری عمومی نفوس و مسکن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با سرشماری علاوه بر اینکه نقاط ضعف و قوت جامعه بدست می آید، نیازهای هر منطقه نیز بصورت دقیق برآورد می شود تا خدمات رسانی نیز بر اساس همان آمار انجام شود.

مدیر اجرای سرشماری شهرستان بهاباد با بیان اینکه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از امروز سوم مهرماه آغاز می شود گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن به دو روش اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد که در مرحله اول آن از سوم تا 24 مهر به روش اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان با مراجعه حضوری مأموران آمارگیر انجام خواهد شد.

عباس اقبال ادامه داد: این نخستین سرشماری بدون کاغد است که خانوارها  می توانند  با مراجعه به سایت سرشماری  به آدرس www.sarshomari95.ir اطلاعات خانوار خود را در سامانه سرشماری ثبت نمایند و هنگام مراجعه مأمور سرشماری فقط کافی است کد آماری خود را ارائه دهند.

وی با توجه به اینکه شهرستان بهاباد در همه صحنه ها پیشتاز است تصریح کرد:  امیدواریم مردم مشارکت خوبی در مرحله اینترنتی این طرح ملی داشته باشند تا علاوه بر کاهش هزینه های سرشماری در وقت خود هنگام مراجعه حضوری مأمور سرشماری صرفه جویی کنند.

اقبال خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که توسط افراد و خانوارها ارائه می شود به صورت محرمانه است و تنها نتایج کلی سرشماری پس از پردازش داده ها انتشار یافته و به اطلاع عموم خواهد رسید.