جلسه شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان بهاباد به ریاست معاون فرماندار و با حضور مسئولین ادارات با محوریت بیماری آنفلوانزا در محل فرمانداری برگزار شد.
محمد هوشمند معاون فرماندار بهاباد با اشاره به ضرورت ارتقاء سلامت جامعه بر افزایش امنیت غذایی مردم، تشدید بازرسی های بهداشتی توسط مسئولین مربوطه جهت تأمین و ارائه غذای سالم و بهداشتی به مردم، اهمیت پیشگیری در زمینه بیماری آنفلوانزا و سایر بیماریها تأکید نمود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هم با بیان توضیحاتی در خصوص بیماری آنفلوانزا به تشریح برنامه ها و وظایف هریک از ادارات در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح شهرستان پرداخت و گفت: باید با انجام اقدامات پیشگیرانه شاهد این بیماری در سطح شهرستان نباشیم و در صورت وقوع بیماری آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.
دانشی، مهمترین راه مقابله با بیماری آنفلوانزا را پیشگیری عنوان نمود و گفت: معرفی گروه های در معرض خطر و انجام واکسیناسیون، برگزاری کلاس های آموزشی در اماکن تجمعی(مدارس، دانشگاه ها،خوابگاه های دانشجویی)،تبادل اطلاعات ادارات با مرکز بهداشت و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط افراد را از مهمترین راههای پیشگیری بیماری در سطح شهرستان برشمرد.
در ادامه کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت در خصوص وضعیت نامناسب وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس های مسافربری بر استفاده از لیوان یکبار مصرف در وسایل نقلیه عمومی و جمع آوری بهداشتی زباله مطالبی را بیان نمود.