به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان بهاباد به ریاست معاون فرماندار و با حضور رئیس اداره بهزیستی، شورای اسلامی شهر بهاباد و مسئولین ادارات مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار بهاباد در این جلسه با بیان اینکه تکریم سالمندان از سفارشات اسلام می باشد بر نهادینه کردن حمایت از سالمندان و افزایش آگاهی های مردم نسبت به حوزه سالمندی تأکید نمود و خواستار برنامه ریزی و اقدامات مناسب برای سالمندان شد.

محمد هوشمند افزود: تأمين حداقل نيازهای اساسی سالمندان، حفظ احترام وحرمت سالمندان با استفاده از تمام ظرفیت ها یک امر ضروری است که باید این امر را جدی گرفته و زمینه لازم برای حفظ جایگاه سالمندان را فراهم نماییم.

علی اصغر پاک نهاد رئیس اداره بهزیستی بهاباد هم در این جلسه بااشاره به آمار جمعيت سالمندی گفت: با توجه به نرخ بالای سالمندی در شهرستان که در حدود 14 درصد است برنامه ریزی در حوزه های سلامت، ورزش، اوقات فراغت، توانبخشی و ایجاد بسترهای لازم جهت حضور سالمندان در اجتماع ضروری است.
در ادامه جلسه راهکارها و برنامه های مناسب برای سالمندان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

نامگذاری و مناسب سازی یکی از پارک های شهر مختص سالمندان، برنامه ریزی جهت اجرای ورزش های همگانی به صورت هفتگی با محوریت ورزش و سلامت سالمندان و برگزاری اردوهای هفتگی و ماهانه درون شهری برای بازنشستگان و سالمندان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.