به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ عباس اقبال در این پیام از مشارکت 100 درصدی مردم شهرستان بهاباد در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن95 تقدیر و تشکر نمود و گفت:  با همت بلند مردم بهاباد، این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست مشارکت سرشماری اینترنتی در استان شد.

 

وی تصریح کرد: مشارکت مردم بهاباد با توجه به حجم برخورداری از اینترنت در مقایسه با برخی از شهرستان های استان که دسترسی بیشتری به اینترنت دارند بسیار چشمگیر بود.

اقبال اظهار داشت: مردم بهاباد در همه صحنه های ملی حضوری پرشور داشته اند و امروز هم اهتمام مردم نسبت به دعوت نظام و دولت برای مشارکت در ثبت نام اینترنتی سرشماری، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود که شایسته ستایش و قدردانی است.

مدیر اجرای سرشماری شهرستان بهاباد در بخش دیگر پیام خود آورده است: کار بسیار بزرگی طی یک ماه گذشته صورت گرفت که از همه دست اندرکاران و همکاری ادارات، نهادهای دولتی و خصوصی، بخشداران مرکزی و آسفیچ، دهیاران، شوراهای اسلامی، بهورزان، پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی مساجد، روحانیون و کسانی که در این طرح ملی همکاری داشتند تقدیر و تشکر می نمایم.

عباس اقبال به مرحله حضوری سرشماری اینترنتی اشاره نمود و گفت: سرشماری حضوری از روز ۲۸ مهرماه سرشماری آغاز شده است و در این مرحله که تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد مأموران سرشماری با مراجعه به درب منازل نسبت به سرشماری خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده اند اقدام می کنند.

وی با درخواست از مردم جهت همکاری با مأموران سرشماری گفت: خانوارها در هنگام مراجعه مأموران، کد ملی تمام اعضای خانوار، تاریخ تولد و کدپستی محل سکونت را در دسترس اعضای خانوار قرار دهند تا این مرحله از سرشماری هم به خوبی انجام شود.

فرماندار بهاباد ضمن تأکید بر اهمیت رعایت دقت و امانتداری توسط مأموران سرشماری یادآور شد: خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند باید کد آماری دریافتی از سامانه را به مأموران سرشماری تحویل دهند تا مشارکت خود را تکمیل کنند.

اقبال اظهار امیدواری نمود: نتایج سرشماری نفوس و مسکن در آینده شهرستان تازه تأسیس بهاباد نقش مهمی دارد به‌ طوری که تمامی برنامه ریزی ها در پنج سال آینده و بلند مدت، بر اساس این آمار صورت می گیرد و انشاالله با دقت و بهره مندی از آمار صحیح نفوس و مسکن در زمان تعیین شده، این شهرستان را به سرعت به اهداف مورد نظر برساند.

وی در پایان از مردم خواست آمار دقیق را در اختیار مأموران قراردهند چون مأموران سرشماری موظفند از زیاد شماری و یا کم شماری خود داری نمایند.