به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ استاندار یزد در سفر به شهرستان بهاباد با اهالی دهستان جلگه از توابع بخش مرکزی دیدار نمود.  

 

استاندار یزد:

به شهرستان های محروم استان بیشتر توجه خواهد شد

 

استاندار یزد در این دیدار با بیان اینکه مسئولینی که در استان انتخاب شدند؛ هیچ کوتاهی برای رفع مشکلات مردم نخواهند داشت گفت: تلاش ما این است که به مسائل اساسی شهرستان ها بپردازیم به ویژه به شهرستان هایی که محرومیت بیشتری دارند. 

"سیدمحمد میرمحمدی" افزود: بهاباد، بافق، خاتم و ابرکوه از شهرستان محروم هستند؛ در این ارتباط چهار نفر از معاونین استانداری را به عنوان معین شهرستان معرفی کردیم تا یک رابط مؤثری در رفع محرومیت های منطقه باشد.

وی در خصوص آب شرب بهداشتی شهرستان گفت: خوشبختانه در جهت آبرسانی به بهاباد توفیق حاصل شد و مردم از این نعمت به تناسب شبکه داخلی شهرستان برخوردار شدند.

استاندار یزد در ارتباط با گازرسانی به شهرستان بهاباد گفت:  مقدمات و پیچ و خم های کار برطرف شده است و به نقطه مطلوبی رسیدیم و انشاا... بزودی عملیات گازرسانی به مناقصه می رود و کار اجرایی آن شروع خواهد شد.

میرمحمدی در رابطه با بحث بیمارستان بهاباد گفت: خوشبختانه مجوز بیمارستان 38 تخت خوابی از وزیر محترم بهداشت و درمان آموزش پزشکی اخذ شده است و پیگیری های لازم برای تأیید نقشه بیمارستان که باید استاندارد باشد تا از نظر پزشکی، مشکلی در آینده با آن روبرو نشویم در دست پیگیری است.

عالی ترین مقام اجرایی استان در رابطه با موضوع اشتغال شهرستان گفت: تلاش شد که واحد صنعتی گندله سازی در بهاباد مستقر شود؛ مقدمات استقرار آن واحد هم فراهم شده است؛ مشکل واگذاری زمین آن رفع گردیده است؛ مشکل آب داشتند که هفته گذشته بحث کارشناسی آن در تهران انجام شد و موافقت آنها را گرفتیم تا تأمین آب این واحد در محل مناسبت اعلام شود.

وی در رابطه با بحث جاده بهاباد گفت: به همت فرماندار بهاباد تلاش هایی انجام شد و اقداماتی جهت تعریض آن صورت گرفته و انشاا... بتواند به سرانجام مطلوبی برسد.

میرمحمدی در خصوص مطالبی که در بخش احمدآباد توسط مردم مطرح شد گفت: روستاهای مختلفی که مردم آمده بودند تا ما مسائل و مشکلات آنها را بشنویم؛ یکی از مسائل بحث روستاهایی بود که با مشکل جابجایی مواجه شده بودند و بحث وام های دریافتی که هزینه جریمه و بهره خورده است و برای آنها امکان بازپرداخت با این حجم بالا وجود ندارد.

وی افزود: دنبال این هستیم که بانک ذیربط را قانع کنیم تا از سود جریمه ها صرف نظر کند و در رابطه با تأمین مبلغی که باید بازپرداخت شود با خودیاری آنها مساعدت هایی به عمل بیاید تا این مشکل رفع شود.

استاندار یزد در خصوص بحث مدارسی که بعضی از آنها فاقد حفاظ هستند گفت: برای فرزندانمان که در این مدارس تحصیل می کنند و احتمال تردد ماشین وجود دارد که خطراتی را برای آنها دارد و باید حصارکشی شود تا دانش آموزان محفوظ بمانند.  

 

اولویت اختصاص بودجه به پروژه های با 80 درصد پیشرفت است 

 

وی در خصوص اجرای پروژه های جدید و طرح های نیمه تمام گفت: طرح هایی که جدید بخواهد شروع بشود باید طبق مقررات دولتی باشد؛ طرح های ناتمام بسیاری وجود دارد و در واقع این طرح های ناتمام به معنای یک سرمایه ای است که در معرض استهلاک و نابودی است؛ اولویت برای طرح هایی است که 80 درصد پیشرفت داشته باشند. 

استاندار یزد افزود: هرجایی که قانون امکان و اجازه بدهد برای فعالیت در پیشبرد امور روستاها، شهرها و شهرستانها کوتاهی نخواهیم کرد.

وی همچنین از همکاری و کمک مؤسسات خیریه که در ساخت مدرسه و کمک به هم نوع خود کمک هایی داشتند تشکر و قدردانی نمود و گفت: انشاا... با مشارکت، همدلی و همکاری بتوانیم قدم هایی شایسته تر و مؤثری برای پیشرفت شهرستان بهاباد برداریم.  

 

زیرساخت ها باعث علاقه بیشتر مردم به سرمایه گذاری و سبب رونق اقتصاد و آسایش بیشتر می شود

 

  میرمحمدی با بیان اینکه اگر زیرساخت های مورد نیاز شهرستان انجام شود بسیاری از کارهای دیگر انجام خواهد شد گفت: زیرساخت ها باعث می شود مردم علاقه بیشتری به سرمایه گذاری نشان دهند و این سرمایه گذاری سبب رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال، افزایش سلامت، تسهیلات بهتر و آسایش بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص مشکل یکی از روستاها که بحث آلودگی یکی از واحدهای تولید اسید فسفریک بود گفت: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و یک هیأت کارشناسی که در همه زمینه های ذیربط تخصص داشته باشند به منطقه اعزام می کنیم تا بررسی دقیقی انجام دهند و راهکار مناسب را ارائه دهند.

 

در این دیدار بخشدار مرکزی ضمن خیرمقدم به استاندار و هیأت همراه با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای خوبی انجام شده است گفت: مهمترین نیازهای این منطقه ایجاد یک مرکز بهداشت و درمان و پاسگاه انتظامی است.

 

این دیدار با حضور معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل امنیتی و انتظامی، مديركل روابط عمومی استانداری، امام جمعه و فرماندار بهاباد، بخشداران مرکزی و آسفیچ، رئیس شورای شهر بهاباد و تعدادی از مسئولین شهرستان در محل بهاباد مسجد صاحب الزمان(عج) روستای احمدآباد صورت گرفت.