امکان مشارکت متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل، در دور دوم از انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: تمام کسانی که سن آنها تا دور دوم انتخابات ۱۸ سال کامل باشد یا به عبارتی متولدین ۱۵تیرماه ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد، ضمن قدردانی از حضور پرشور و حماسی مردم شریف و قدر شناس استان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، افزود: براساس قانون اگر درمرحله اول انتخابات هیچ کدام از نامزدها نتوانند اکثریت مطلق آراء را کسب نمایند انتخابات به مرحله دوم می رود و دو نفر اول که بیشترین آراء را به خود اختصاص داده اند در مرحله دوم به رقابت بایکدیگر می پردازند که با پایان شمارش آراء و اعلام نتایج هیچ کدام از نامزد ها موفق به کسب اکثریت مطلق آراء را نشدند، بر همین اساس جمعه ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات در سراسرکشور و استان یزد برگزار می شود.

وی در مورد افراد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات نیز گفت: تمام کسانی که سن آنها تا روز دور دوم انتخابات ۱۸سال کامل باشد یا به عبارتی متولدین ۱۵تیرماه ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

رستگاری ادامه داد: تبلیغات نامزدها از زمان اعلام رسمی آراء شروع شده است و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی گیری یعنی تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۵تیرماه ادامه دارد و تبلیغات نامزد‌ها به صورت مجازی، حقیقی و تلویزیونی پس از این زمان متوقف خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات را دارد گفت: تمامی فرمانداران بخشداران مستقل و عوامل اجرایی انتخابات آماده به کار هستند و تعرفه های مرحله دوم امروز از تهران تحویل گرفته می شود و پس از اینکه وارد استان شد بین شهرستان ها تقسیم می شود.  

رستگاری در پایان افزود: از همه هم استانی های عزیز و شریف استان درخواست می شود که یکبار دیگر باحضور حماسی خود همانند جمعه هفته قبل به پای صندوق های رای آمده وکار ناتمام باقی مانده را تمام و باحضور گرم خود در سرنوشت کشور عزیزمان سهم باشند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات