معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد عنوان کرد؛

نقش‌آفرینی اصناف در کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: با تلاش‌ همه حوزه‌های اقتصادی استان به‌ویژه حوزه اصناف، نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیر داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در نشست هم‌اندیشی با رؤسای اتحادیه  و اصناف استان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان اصناف و رؤسای اتحادیه‌های استان را شنید و این قشر را زحمت‌کش و دلسوز با تأثیرگذاری بالا در جامعه توصیف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد عنوان کرد: با تلاش‌های همه حوزه‌های اقتصادی استان به‌ویژه حوزه اصناف، نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیر داشته است به‌طوری‌که نرخ بیکاری یزد از ۷.۷ درصد سال گذشته به ۶.۳ درصد در سال جاری کاهش‌یافته است.
شاه‌حسینی با اشاره به اینکه یک سری انتظارات از اصناف داشته، گفت: در خیلی حوزه‌های اصناف اتفاقاتی می‌افتد که خوشایند نیست و البته باید توجه داشت که فقط برخی افراد سعی می‌کنند چهره اصناف را خراب کنند که خود اصناف باید مقابل این افراد بایستند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار رسیدگی به برخی مشکلات موجود در حوزه اصناف شد و ابراز داشت: بی‌عدالتی در مالیات صنوف موضوعی است که باید با جدیت پیگیری شده و در این زمینه عدالت واقعی رعایت شود.

در ابتدای این نشست علیرضا حسنی،  رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد مهم‌ترین دغدغه‌های اصناف استان را بیان کرد که ازجمله مهم‌ترین این موارد تصمیم دولت در مبنای تعیین مالیات واحدهای صنفی با گردش مالی کارت‌خوان‌ها، افزایش چندین برابری مالیات کسب‌وکارها و عدم حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در این زمینه بوده است.

در این جلسه که مسئولان و فعالان اقتصادی و مسئولان دستگاه‌های مختلف استان نیز حضور داشتند، رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف استان در حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و دغدغه‌های صنفی خود پرداختند.

ازجمله مهم‌ترین مطالب بیان‌شده توسط نمایندگان اصناف می‌توان به لزوم رفع انحصار واردات برخی قطعات و تجهیزات از شرکت‌های بزرگ، ضرورت معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای کوچک، سپردن کنترل بازار به کسب‌وکارها، افزایش تسهیلات اصناف، ضرورت حمایت دولت برای بروزکردن واحد‌های صنفی، اشاره کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات