معاون اقتصادی استاندار یزد مطرح کرد؛

معرفی دستاوردها و ظرفیت‌‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نمایشگاه آبادیران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت:  نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در تاریخ 24 الی 27 بهمن ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست  هماهنگی و معرفی برنامه ملی آبادیران به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و با حضور دستیار مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاون علمی رئیس‌جمهور  و جمعی از مسئولان استانی به منظور معرفی برنامه ملی آبادیران و رونمایی از پوستر این برنامه برگزار شد.

 محمد علی شاه‌حسینی در این نشست اظهار کرد: ما در راستای اجرایی شدن قانون دانش بنیان و محوری برای  نوآوری و فناوری در حوزه دانش بنیان پیشنهادی را به وزارت کشور ارائه دادیم  که مورد قبول رئیس جمهور واقع‌ شد و منجر به به انعقاد تفاهم نامه‌ای بین پنج استان اعم از استان یزد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد:  استان یزد آمادگی دارد در جهت ارتقای توانمندی جامعه هدف خود در حوزه دانش‌بنیان به معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در اولین دوره نمایشگاه توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری برای آبادانی یزد بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از روش‌های نوین برای ارتباط دادن شرکت‌های دانش‌بنیان با موجودیت‌های اقتصاد محرومیت‌زدا، کاملاً ضرورت دارد و باید از روش‌های جدید متناسب با زیست‌بوم دانش‌بنیان‌ها برای رفع نیازهای جامعه بهره ببریم.
شاه‌حسینی ادامه داد: ما در نمایشگاه «آبادیران» که در راستای فناوری‌های محرومیت‌زداست، رویکردی نوین با موضوع اشتغال‌آفرینی و استفاده از فناوری‌های فراگیر ساخت دانش‌بنیان‌ها در نظر گرفته‌ایم.
وی گفت: نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) پیش از آنکه ویترینی برای ارائه و نمایش دستاورد‌ها و محصولات باشد، میدانی برای آغاز عملی بزرگترین برنامه ملی محرومیت‌زدایی در کشور است.

شایان به ذکر است نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت "بنیاد مستضعفان" ، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام" در تاریخ 24 الی 27 بهمن ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان یزد برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات