معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

مسئولان در نظام جمهوري اسلامي كارگزار قرآن هستند

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: تا حد امكان بايد گستره مخاطبين حاضر در سي و هفتمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم استان را افزايش دهيم و افراد جديدي كه نيازمند بهره گيري از قرآن هستند حضور داشته باشند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمد علي طالبي" روز سه شنبه 6 آبان ماه در جلسه هماهنگي برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم استان ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، اظهار داشت: اهميت قرآن و جايگاه اين كتاب آسماني بر همگان واقف است.
وي بيان كرد: ما مسئولان كارگزار قرآن هستيم و نظام جمهوري اسلامي يك نظام قرآني است.
طالبي ادامه داد: در آياتي كه در ابتداي جلسه تلاوت شد اشاره اي به فريضه امر به معروف و نهي از منكر شده بود كه در ساري و جاري كردن اين امر قرآني بايد تلاش كنيم.
وي افزود: شايد مسابقات متعددي در سطح استان و كشور برگزار شود ولي آن چيزي كه اهميت دارد رفتار و منش افراد است كه بايد در اين خصوص اقدام لازم صورت گيرد و اين امر در زندگي، روابط اجتماعي و مسئوليت هاي هر فرد به مرحله عمل درآيد.
طالبي ضمن تاكيد بر تعامل دستگاه هاي اجرايي مرتبط در برگزاري اين مسابقات قرآني در استان، گفت: در برگزاري برنامه هاي مذهبي و فرهنگي بايد نوع مخاطبين مورد توجه ويژه قرار گيرند و خوشبختانه در برگزاري اين همايش اين مهم در نظر گرفته شده است.
وي تاكيد كرد: تا حد امكان بايد گستره مخاطبين حاضر در همايش را افزايش دهيم و افراد جديدي كه نيازمند بهره گيري از قرآن هستند حضور داشته باشند.
طالبي همچنين بر برگزاري مراسم افتتاحيه و اختتاميه توسط تشكل هاي قرآني و هيات هاي عزاداري تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: ابلاغ به فرمانداران براي حضور فعالان قرآني هر شهرستان در مسابقات نيز صورت خواهد گرفت.
طالبي گفت: قرآن نبايد به مساجد و حسينيه ها و اماكن مذهبي محدود شود و بايد از قاريان بين المللي و كشوري در مراسمات استفاده شود كه باعث نزديكي دل ها مي شود.
وي در پايان خواستار استفاده از ظرفيت قاريان برجسته استان در برنامه هاي رسمي در سطح استان شد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات