لزوم حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برای مقابله با فقر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در نشست بررسی مسائل اقتصادی استان که با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار شد گفت: تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کرده‌اند گفت: علت اینکه برای امسال و سال گذشته نیز عنوان و شعار اقتصادی انتخاب شده اهمیت محوری مسئله اقتصاد است.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان امسال گفت: در واحدهای تولیدی استان 250 هزار نفر مشغول به کار هستند که از این رقم نزدیک به 150 هزار نفر بومی و 100 هزارنفر دیگر غیر بومی می‌باشند اما این درحالی است که نزدیک 24 هزار نفر فارغ‌التحصیل بیکار در استان داریم.

وی تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خواند و گفت: نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) باهدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور استان در تاریخ 24 الی 27 بهمن‌ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان یزد برگزار می‌شود که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری این نمایشگاه مشارکت لازم داشته باشند.

وی سرمایه‌گذاری در استان یزد را  بهشت سرمایه‌گذاری دانست و افزود:  یکی از راهبردهای این دولت زنجیره ارزش است. وزارت کشور دوزنجیره ارزش نساجی و زنجیره ارزش گردشگری برای استان تعریف کرده است.
وی  از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه اقتصادی استان در سطح کشور را برنامه‌ریزی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار، راه‌اندازی واحد‌های راکد مستعد، بازسازی و نوسازی صنایع و کمک به تأمین مالی آن‌ها، ارائه خدمات توسعه‌ای و حمایتی و تأمین نیاز‌های فناورانه صنایع با رویکرد حمایت از صنایع دانش‌بنیان، ورود فناوری‌های جدید به واحد‌های صنعتی باهدف ارتقای بهره‌وری و کیفیت محصولات، توسعه اعلام کرد.
وی  در خصوص تخلف یکی از واحدهای صنفی پروتئینی در یزد اظهار کرد: در چند ماه گذشته و در بازدید بازرسی، تخلف گران‌فروشی گوشت گوسفندی در یکی واحدهای پروتئینی در یزد  کشف شد که با متخلف برخورد قاطع صورت گرفت که برای این واحد جریمه نقدی کافی نمی‌باشد و باید به‌عنوان واحد صنفی گران‌فروش به مردم معرفی شود.
این نشست با حضور مدیرکل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد و در  پایان فرمانداران و بخشداران استان مسائل و مشکلات خود را با معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در میان گذاشتند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات