معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار:

فعالیت‌های مالکیت فکری در حوزه‌های اقتصادی قوی تر شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در نشست هماهنگی آموزشی مالکیت فکری استان گفت: با تعیین جامعه هدف در استان باید بتوانیم در حوزه‌های اصلاح قوانین، شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های اقتصادی مشکلات مالکیت فکری را بررسی و اقدام کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در نشست آموزشی مالکیت فکری که در سالن کوثر استانداری و با حضور "‌سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار برگزار شد، گفت: درصدد هستیم تا در حوزه مالکیت فکری و قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط برنامه‌ریزی مشخص داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در ادامه با تبیین ظرفیت‌های موجود در استان، تصریح کرد: تلاش داریم تا با شیوه‌ طراحی شده، این دوره آموزشی به صورت خاص برنامه ریزی و اجرا شود.
‌وی با توضیح اینکه با نیازسنجی دقیق، این دوره اثربخش خواهد بود، ادامه داد: در این صورت می‌توانیم پس از برگزاری دوره، جمع بندی تحلیلی از مشکلات نهادی، قانونی و... داشته باشیم و در راستای بهبود قدم برداریم.
فداکار همچنین بیان کرد: لازم است فعالیت‌های مالکیت فکری در حوزه‌های اقتصادی قوی تر و پررنگ‌تر دیده شود.
وی در ادامه با اشاره به شاخص های آموزش مالکیت فکری در ارتباط با مفاهیم، افزود: مهم‌ترین موضوع، حضور مدیران حاضر در جلسه می‌باشد که در آینده باید تصمیم‌گیر این حوزه باشند و بدانند که سازوکارهای قانونی و نحوه فعالیت چگونه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار همچنین خاطرنشان کرد: به جای حضور یک نفر فعال حوزه مالکیت فکری با اشراف کامل، باید تلاش کنیم تا شاهد حضور گسترده افراد مختلفی در بخش‌های صنعتی و اقتصادی در حوزه مالکیت فکری باشیم.


نخبگان جامعه نسبت به رعایت حقوق مالکیت فکری دارای نگرانی هستند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این نشست آموزشی گفت: در جامعه امروز تمام نخبگان نسبت به رعایت حقوق مالکیت فکری دارای نگرانی‌هایی هستند و در صورتی که رفع نگردد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
"‌سیدمسعود عظیمی" با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات نخبگان ‌از سوی مسئولان، ادامه داد: مسئله قانون کپی رایت یکی از موضوعات بسیار مهم است و باید شرایطی ایجاد شود تا حق قانونی افراد در حوزه‌های فکری و اقتصادی حفظ گردد.
عظیمی همچنین با بیان تلاش‌های صورت گرفته برای شروع فعالیت‌های مرتبط با حوزه فعالیت‌های مالکیت فکری در ادارات استان یزد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان به صورت ویژه مربوط به این حوزه می‌باشند و باید در این زمینه بهتر و بیشتر فعالیت کنند تا موجب شکل گیری ارتباط بیشتر افراد با این سازمانها در استان شود.

★‌خبرنگار: ‌بهنام خواجه امینیان★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات