بیش ۱ میلیون سرباز تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی هستند

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: در مدت چهار سال و نیم گذشته یک میلیون و چهار صد و پنجاه هزار نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح  کل کشور در جلسه کارگروه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان یزد اظهار داشت: قرارگاه مهارت آموزی با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شده و تمامی فرماندهان نیروهای مسلح ظرفیت‌های خود را پای کار آورده‌اند تا این رسالت مهم به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه قصد داریم جوانان سرباز علاوه بر نقش آفرینی در حوزه امنیت کشور، در دوران سربازی توانمند شوند افزود: نیروهای مسلح قصد دارند علاوه بر آموزش‌های نظامی، مهارت‌های عمومی و تخصصی برای زندگی و کسب کار به سربازان ارائه دهند.

سردار زاده‌کمند افزود: بزرگ‌ترین چالش امروز کشور موضوع اشتغال است و جوانان برای ورود به بحث اشتغال نیاز به توانمندی و مهارت دارند؛ با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه می‌توان قابلیت و توانمندی جوانان را برای اشتغال‌زایی افزایش داد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح  کل کشور با اشاره به اینکه دبیران گروه کاری استان‌ها موتور محرکه قرارگاه مهارت آموزی در استان هستند گفت: ما در طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هم توسعه توانمندی و قابلیت‌های جوانان و هم اشتغال پذیری جوانان را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: عملاً موضوع مهارت آموزی سربازان به یک نهضت تبدیل شده است، در مدت چهار سال و نیم گذشته یک میلیون و چهار صد و پنجاه هزار نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته اند که ۷۵۰ هزار نفر مدرک مهارت‌های تخصصی کسب کرده‌اند.

سردار زاده‌کمند بیان کرد: موضوع مهارت آموزی باید در کشور ترویج پیدا کند و امروز بسیاری از مراکز علمی شروع به انجام مهارت آموزی برای جامعه هدف خود کرده‌اند.

جلسه کارگروه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان یزد با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کل کشور و بازرسین ستاد کل، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان نیروهای مسلح استان برگزار‌ شد.

شایان به ذکر است، در پایان این جلسه از کارکنان منتخب نیروهای مسلح استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات