استاندار یزد:

برخورد جدی با تخلفات مربوط به تخریب اراضی کشاورزی/ نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل استان در دستور کار است / اجرای قانون شناسه یکتا مهم ترین اقدام در ساماندهی اتباع خارجی

استاندار یزد با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مناطق ییلاقی تفت توضیح داد: با توجه به اهمیت فراوان مسئله خاک تخریب اراضی کشاورزی در استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با این تخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در برنامه «رو در رو» رادیو یزد، با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با فعالین کارگری استان به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: طی این نشست‌ها سازوکار لازم جهت حل اساسی مسئله معیشت کارگران و نیز تحقق مسکن کارگری به تصویب رسید.
 
وی با اشاره به دسته‌بندی کارگران جهت ساخت مسکن کارگری گفت: مقرر شد با واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به کارگرانی که قادر به پرداخت هزینه‌های ساخت و ساز نیستند کار ساخت واحد مسکونی آنان آغاز شود.
 
استاندار یزد تصریح کرد: به کارگرانی که قادر به پرداخت هزینه و تحقق آورده‌ جهت ساخت مسکن هستند، در قالب نهضت ملی مسکن زمین تعلق می‌گیرد تا ساخت واحد مسکونی آنها آغاز شود.
 
وی در همین راستا ادامه داد: همچنین به کارگرانی که مالک زمین هستند اما نیاز به تسهیلات دارند، وام ۵۵۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد تا از این طریق کار ساخت را آغاز کنند.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعطای فرمانداری ویژه اتفاق تشکیلاتی در ساختار فرمانداری‌ شهرستان های با شرایط خاص است، گفت: علی رغم اینکه شهرستان اردکان ۳ شرط از ۵ شرط فرمانداری ویژه را دارا است این مطالبه مردمی با پیگیری‌های نماینده اردکان محقق شد.
 
استاندار یزد با اشاره به تکمیل و ارسال همزمان پرونده اعطای فرمانداری ویژه به سه شهرستان یزد، اردکان و میبد با نگاه مثبت استان، عنوان کرد: پس از تصویب فرمانداری ویژه اردکان در هیئت دولت، اکنون در انتظار ابلاغ وزارت کشور به استان جهت انجام فرایند اجرایی آن هستیم.
 
وی با بیان اینکه فرمانداری ویژه به معنای افزایش بودجه شهرستان نیست، گفت: حضور فرماندار در شورای معاونین استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان و حضور مدیران شهرستان در شورای معاونین ادارات و به طور کلی ارتقاء ساختار اداری شهرستان از مزایای این عنوان است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر پیگیری فرایندهای اختصاص اعتبارات به شهرستان‌های استان طبق سال های گذشته خاطرنشان کرد: اعطای فرمانداری ویژه هرگز به معنای توجه بیشتر به یک شهرستان نخواهد بود.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان فرهنگی گفت: دولت سیزدهم با اجرای قانون رتبه‌بندی بهبودی نسبی در وضعیت حقوق فرهنگیان ایجاد کرد و از طرفی لایحه افزایش حقوق بازنشستگان نیز از سوی دولت تنظیم شده و در انتظار تصویب در صحن علنی مجلس است.
 
فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مناطق ییلاقی تفت توضیح داد: با توجه به اهمیت فراوان مسئله خاک تخریب اراضی کشاورزی در استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با این تخلف برخورد خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل استان اظهار کرد: پیگیری مسئله پرداخت تسهیلات به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخش خصوصی جهت بازسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار استان قرار دارد.
 
استاندار یزد جهت پیگیری مطالبه خانواده‌های دارای بیماران اوتیسم در استان در تماسی تلفنی با مدیر دفتر اجتماعی استانداری بر ضرورت حضور ایشان در پارک طوبای یزد و استماع دغدغه‌ها و پیگیری مطالبات و مشکلات این قشر تاکید کرد.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات مالکیت و سند زمین‌های منطقه اسکان یزد، گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان مصوبه حل مسئله مالکین این اراضی در قالب نهضت ملی مسکن به تصویب رسید، لذا با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی مسائل خود را دنبال کنند.
 
مهران فاطمی در ادامه با اشاره به برپایی ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با رویکرد زنجیره ارزش راهبردی، یادآور شد: در این راستا استان یزد نیز به ارائه زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مزیت‌دار خود نظیر گردشگری، نساجی و کاشی و سرامیک پرداخت.
 
وی به موفقیت‌های استان یزد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ و محتوای ارائه شده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد به عنوان مدیر برتر در طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی انتخاب شد و عنوان غرفه برتر نمایشگاه به یزد رسید.
 
استاندار یزد همچنین به پیگیری‌های ملی در سفر این هفته به تهران اشاره و تصریح کرد: در این راستا نشستی چالشی و مهم با مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزارت صمت جهت پیگیری موضوع جاده حادثه خیز یزد - طبس و برخی دیگر از جاده‌های استان برگزار شد.
 
 وی با بیان اینکه ۱۶ کیلومتر حادثه خیز جاده یزد طبس در حال تکمیل است، گفت: پس از تعهد ساخت ۳۰ کیلومتر این جاده توسط یکی از معادن منطقه، امور زیرساختی‌ آن تکمیل شده و در مرحله آسفالت قرار دارد.

فاطمی با اشاره به پیگیری مسئله تخفیف به معادن در پرداخت حقوق دولتی جهت مشارکت شرکت‌های معدنی در این پروژه، عنوان کرد: پس از تصویب این معافیت در شورای عالی معادن، ساخت جاده یزد - طبس در محدوده استان تسریع و تسهیل خواهد شد.
 
وی از تامین مالی ابر پروژه انتقال آب دریا به استان به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد پیگیری در نشست با مدیرعامل ایمیدرو نام برد و افزود:  
مقرر شد با ورود برخی شرکت‌های معدنی در قالب افزایش سرمایه، تسریع این پروژه و بهره‌برداری از فاز اول آن تا خرداد ماه انجام شود.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های استان برای حفظ و حراست از آثار میراثی یزد به ویژه سنگ نگاره های کوه ارنان توضیح داد: این آثار ملموس میراث فرهنگی در شهرستان‌های دیگر استان مانند بهاباد نیز وجود دارد که حفظ و نگهداری آنها به اداره کل میراث فرهنگی تاکید خواهد شد.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی اتباع خارجی در استان گفت: طرد ۶۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز و غیرقانونی از استان طی ماه‌های اخیر انجام شده اما اثربخشی بیشتر این اقدامات منوط به ساماندهی مرزها و تصویب قانون کفالت در مجلس خواهد بود.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد اجرای قانون شناسه یکتا را مهمترین اقدام در راستای ساماندهی اتباع خارجی دانست و افزود: با ثبت اطلاعات هویتی، سیم کارت و حساب بانکی اتباع، ساماندهی و اخذ مالیات از آن ها پیگیری می شود.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های جوانی جمعیت در استان خاطرنشان کرد: آماده سازی این اراضی فرایندی زمانبر است اما دریافت پیامک به معنای قطعیت واگذاری زمین های غیر قابل فروش به متقاضیان خواهد بود که باید بلافاصله کار ساخت آغاز شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات