استاندار یزد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد:

انجام مکاتبات استان با مرکز برای کمک به واحدهای اقتصادی استان در حوزه های بانکی، مالیاتی و بیمه ای

استاندار یزد با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد استان، عنوان کرد: در همین راستا و علاوه بر دستور به مدیران ذیربط استانی برای نادیده گرفتن بدهی های آب، برق و گاز واحدهای اقتصادی و همراهی با آنها در دیگر مسائل، با انجام مکاتباتی از سوی استان با مرکز، پیگیر کمک به به این واحدها در حوزه های بانکی، مالیاتی و بیمه ای هستیم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای این شورا و در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با تشکر از همراهی و همدلی بخش خصوصی استان با دولت عنوان کرد: در خصوص مسائل و مشکلاتی که واحدهای تولیدی در شرایط فعلی با آن مواجه هستند، مصوبات و پیگیری هایی را داشته ایم تا این مشکلات را کاهش دهیم.
وی با اشاره به مصوبات شورای تامین استان برای کاهش مشکلات مردم و بخش خصوصی تصریح کرد: مقرر شد دستگاه های خدمت رسان مانند آب، گاز، برق و تلفن از قطع انشعابات خودداری کرده و  در حوزه اخذ عوارض از اصناف مساعدت های لازم صورت گیرد.
استاندار با اشاره به مکاتبات انجام شده از سوی استان با مرکز برای کمک به واحدهای اقتصادی استان در حوزه های بانکی، مالیاتی و بیمه ای ادامه داد: این مکاتبات با هدف ایجاد برنامه ای واحد در کشور و برای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی در شرایط کنونی انجام می شود.
طالبی با اشاره به لزوم ایجاد مشوق هایی برای واحدهای خوش حساب، عنوان کرد: مدیران استانی ذیربط باید در 3 بخش اقدامات لازم به منظور ایجاد این مشوق ها را انجام دهند.
استاندار درباره این 3 بخش گفت: بخش اول، مشخص شدن و تصویب کلیه اقدامات ممکن، برای اعطای مشوق ها به بخش خصوصی با توجه به اختیارات مدیران استانی، در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.
وی افزود: بخش دوم، مشوق هایی است که نیاز به حمایت و تاییدیه دستگاه های ملی دارد که باید مشخص و مورد پیگیری قرار گرفته و بخش سوم پیگیری برای اصلاح قوانین و آیین نامه ها است که از کانال های مربوط دنبال می شود.
استاندار در پایان با اشاره به انگیزه بالای نمایندگان منتخب استان برای کمک به رفع مسائل و مشکلات عنوان کرد: می توان از حضور آنها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بهره برد و در مسائلی که نیاز به تغییر قوانین وجود دارد، از ظرفیت آنها استفاده کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات