آبادیران؛ قرار شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه مناطق محروم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین دوره نمایشگاه توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری برای آبادانی یزد (آبادیران) از 25 تا 27 بهمن‌ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در نشستی که در خصوص هماهنگی اولین دوره نمایشگاه توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری برای آبادانی یزد (آبادیران) برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه نوآوری برای آبادانی "آبادیران" با مشارکت دستگاه اجرایی باهدف پیشرفت و عدالت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها در حوزه رفع محرومیت از مناطق کشور فعال هستند، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه یک ابتکار است تا از طریق آن بتوانیم وظیفه ملی محرومیت‌زدایی را با هم‌صدایی سایر دستگاه‌ها اجرایی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به برگزاری رویداد نمایشگاه آبادیران از 25 خردادماه تصریح کرد: این برنامه به دنبال آن است تا توجهات علمی و اقتصاد دانش‌بنیان را به نقاط محروم کشور معطوف کند که دارای بیشترین پتانسیل‌ها است.
شاه‌حسینی با اشاره به حضور 60 شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: این رویداد از 25 تا 27 بهمن‌ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار می‌شود و امیدواریم با هم‌افزایی نهاد مشارکت‌کننده، تا سال آینده در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب و کارها اقداماتی صورت گیرد.

وی ویژگی خاص نمایشگاه را همکاری، همدلی و هم‌افزایی همه نهادهای مسئول در مسئله محرومیت‌زدایی دانست و گفت: ازاین‌رو در این نمایشگاه نه‌تنها نهادهای حاکمیتی، بلکه نهادها و سمن‌های مردمی پاویون‌هایی را دارند تا نیازهای خود را به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ارائه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: 60 شرکت در نمایشگاه غرفه دارند و توانمندسازی‌هایشان را در حوزه‌هایی چون ساخت مسکن، درمان، تصفیه و تامین آب، شیلات، دامپروری، کشاورزی تصفیه آب و ماشین‌آلات کوچک مقیاس به نمایش می‌گذراند و این دستاوردها، محور اشتغال و ایجاد کارگاه‌های کوچک است.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: اولویت ما در حمایت از شرکت‌هایی است که ایده‌های نو در حوزه‌های محرومیت‌زدایی داشته باشند تا ما بتوانیم تولیدات را در بازارهای روستایی افزایش دهیم.
وی تأکید کرد: در بستر نمایشگاهی که ما فراخوانی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق منتشر می‌کنیم و نیاز‌های مناطق محروم را مطرح کردیم و تمامی شرکت‌هایی که ظرفیت محرومیت‌زدایی از مناطق محروم را داشتند و در این فراخوان شرکت کردند، به نمایشگاه آبادیران دعوت شدند.

شاه‌حسینی اضافه کرد: در جنب نمایشگاه آبادیران و در فضایی به مساحت 300 متری، روایتی از یک شرکت دانش‌بنیان موفق که به «روایت پیشرفت» نامگذاری شده، در دو مرحله صبح و شب برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات