تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان بهاباد در منطقه سیل‌زده احمدآباد

در پی بارش باران روز گذشته و خسارت سیل در دهستان جلگه بخش مرکزی بهاباد، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد در محل مرکز جهادکشاورزی احمدآباد تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در پی بارش باران روز گذشته و خسارت سیل در دهستان جلگه بخش مرکزی بهاباد، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد شب گذشته به ریاست فرماندار و باحضور امام جمعه بهاباد در محل مرکز جهادکشاورزی احمدآباد تشکیل گردید.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه شاهد جاری شدن سیلاب در روستاها از جمله در آسفیچ و دهستان جلگه بودیم گفت: متاسفانه بیشترین خسارت مربوط به شهرک امام علی(ع) احمدآباد بود.

تیموری باتوجه به آبگیری کامل دو سدخاکی احمدآباد طی دو روز گذشته که در حال حاضر حجم آب آن حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب است گفت: این سدها دیگر جوابگوی سیل نبود و باعث سریز شدن سیل به بندخاکی پایین دست شد که این بند شکست و سیل به شهرک امام علی احمداباد وارد شد. 

وی با تقدیر از حضور به موقع نیروهای بسیجی، امدادی و خدمات‌رسان در مناطق سیل‌زده افزود: بسیج همه امکانات و انجام اقدامات به موقع برای ترمیم بندخاکی باعث شد مخاطرات ناشی از سیل به حداقل برسد.

در این جلسه مسئولین به ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده و اقدامات صورت گرفته و در حال انجام ارائه نمودند.

تخلیه کامل آب منازل مسکونی سیل‌زده، تقویت بندخاکی احمدآباد، استقرار نیروهای امنیتی در مناطق سیل‌زده، انجام اقدامات برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی و شبکه برق و بازدید کارشناسان برای ارزیابی خسارات وارد شده از برخی تصمیمات جلسه بود.