گزارش تصویری؛

برگزاری یادواره شهدای آماد و پشتیانی سپاه الغدیر استان یزد در بهاباد

چهارمین یادواره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه الغدیر استان یزد به یاد سردار شهید محمد رفیعیان و 97 شهید آماد و پشتیبانی در محل حسینیه صاحب الزمان(عج) بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ چهارمین یادواره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه الغدیر استان یزد به یاد سردار شهید محمد رفیعیان و 97 شهید آماد و پشتیبانی در محل حسینیه صاحب الزمان(عج) بهاباد برگزار شد.

سخنرانی "سید صلاح فحص" نماینده جنبش امل لبنان در ایران، "سرهنگ پاسدار ابراهیم میرزاحسینی" دبیر کنگره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران و "سرهنگ حسین زارع کمالی" جانشین سپاه الغدیر استان یزد، بیان خاطره از سوی "سرتیپ محمد مهدی فرهنگ دوست" از پیشکسوتان دفاع مقدس، اجرای مداحی، سرود و قرائت پیام فرماندهی آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برنامه های این مراسم بود.

تجلیل از خانواده سردار شهید رفیعیان و رونمایی از دو عنوان کتاب دفاع مقدس ("چشمانت برای آخرین بار" روایتی از شهید محمد رفیعیان و "ماه دجله" روایتی از شهید علی اصغر امینی پور) نوشته حسین عبداللهیان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این یادواره معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، معاون هماهنگ کننده ناجا، نماینده ولی فقیه در دانشگاه ارتش، فرماندار بهاباد، امام جمعه بهاباد و جمعی از خانواده معظم شهدای اردکان، بافق و بهاباد، مسئولان و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.

 


 

نماینده جنبش امل:

معامله قرن رو به زوال و استکبارجهانی درحال نابودی است

 

نماینده جنبش امل لبنان در ایران با بیان اینکه طرح معامله قرن رو به زوال است و استکبارجهانی نابود می شود، گفت: قرن آینده از آن مسلمانان و اسلام پیروز خواهد شد .

" سید صلاح فحص" جمعه شب با گرامی داشت یاد شهدای جنگ تحمیلی، مقاومت، مدافع حرم و شهید قاسم سلیمانی افزود: هر کسی مانند حاج قاسم که حضرت علی (ع) را الگوی خویش قرار داده باشد به مقام شهادت که آن را با اختیار خود انتخاب کرده باشد، ممکن نیست نایل نشود.

وی بابیان اینکه شهید سلیمانی چنان درخت مقاومت را آبیاری کرد و در آخرین پرده چنان با خون خود آن را سیراب کرد، که خشک کردن چنین درخت تناوری در ایران، لبنان و عراق خیالی باطل است، گفت: با شهادت او هم برگی به کتاب پرافتخار مقاومت افزوده شد و هم از کتاب جنایت های  آمریکای خبیث و تروریسم بین الملل صفحه‌ای دیگر ورق خورد.

سید صلاح فحص با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در وجود سردار سلیمانی موج می‌زد، گفت : حاج قاسم آزادی فلسطین و قدس را دنبال می‌کرد.

نماینده جنبش امل با بیان اینکه حاج قاسم ‌قدرت جبهه مقاومت را افزایش داد، افزود: شهید  سلیمانی در تقویت توانمندی های مقاومت در غره نقش اساسی ایفا کرد.

صلاح فحص با بیان اینکه پافشاری بر پایداری، فرهنگ مقاومت را خلق کرد و این امر زمینه ساز اجتماع ملت های آزادیخواه حول محور ایران شد، گفت: با قوی تر شدن منظومه مقاومت در منطقه شاهد پاره پاره شدن صهیونیسیم جهانی هستیم.

وی در ادامه حضور شهید چمران را در آغاز دهه هفتاد میلادی در لبنان برگ دیگری از پیوند تاریخی شیعیان لبنان و ایران دانست و گفت: این شهید بزرگوار نخست برای مدیریت مدرسه فنی و حرفه‌ای جبل عامل به دعوت امام موسی صدر به لبنان آمد اما ظرفیت وجودی او نخست تحولی در دانش‌آموزان مدرسه ایجاد کرد و در مرحله بعد همه مناطق شیعه‌نشین را در برگرفت.

نماینده جنبش امل در ادامه با اشاره به تحول بعد از پیروزی انقلاب در ایران ، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، اوضاع و احوال خاص این کشور سبب شد چمران به ایران بازگردد و نقش او در روزهای پس از انقلاب و خصوصاً در ایام جنگ تحمیلی امری پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی به شهید چمران، راه و روش او نیاز داریم، گفت: بالندگی انقلاب  یکی از آرزوهای او بود؛ انقلابی را که یکی از صالحان بنیان گذاشت و امروز به تدبیر رهبر معظم انقلاب پشتیبان مظلومان شده است.

وی با اشاره به اینکه آرمان استکبارستیزی انقلاب ایران که برخاسته از تعالیم اسلام است، با وجود انبوه تبلیغات غربی، خیلی زود جای خود را در میان ملت‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان، باز کرد افزود: انقلاب اسلامی مسأله فلسطین را احیا کرد.

وی ادامه داد: روشنگری‌های امام خمینی (ره) و سپس جانشین صالح ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، باعث شد تا آن‌ها، به‌ویژه در غرب آسیا، برای مقابله با استکبار آمریکا، روحیه و انگیزه پیدا کنند.

 


 

دبیر کنگره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه:

فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

دبیرکنگره شهدای آماد و پشتیبانی کشور در این مراسم پیام فرماندهی آماد و پشتیبانی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی کشور را برای برگزاری این یادواره قرائت کرد.

"سرهنگ پاسدار ابراهیم میرزاحسینی" در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهدای این رسته در سخت‌ ترین شرایط رزمندگان را فراموش نمی‌کردند، گفت: فضیلت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و افتخاری برای ماست خود را خادم شهدا بدانیم.

وی افزود: امروز همگان موظف به تداوم راه و آرمان‌های شهدا هستیم، می‌توانیم با حضور خود در یادواره‌ها، دین خود را به آنها عمل کنیم؛ شهدای آماد و پشتیبانی از افراد زحمتکش و پرتلاش سال‌های دفاع مقدس هستند که همگی موظف هستیم رشادت‌های این عزیزان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

میرزاحسینی با بیان اینکه تاکنون دو کنگره ملی شهدای تدارکات در کشور برگزار شده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار این یادواره در شهرستان بهاباد برگزار شد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ عنوان کتاب در باره شهدای تدارکات سپاه تالیف شده است، افزود : ۱۳۰ مستند نیز در باره ۱۱۰ شهید تدارکات کشور تهیه و پخش شد .

دبیر کنگره شهدای تدارکات سپاه در ادامه تعدادی شهدای این رسته را در کشور چهار هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: یادواره بهاباد هفتاد و ششمین یادواره شهدای کشور است که به طرز با شکوهی برگزار شد.

میرزاحسینی هدف از برگزاری این یادواره ها را معرفی شهدای تدارکات و پشتیبانی به جامعه و بیان اهمیت کار آنها و انتقال ارزش های دفاع مقدس به جامعه برشمرد.

وی با اشاره به مظلوم بودن شهدای تدارکات، یادآوری کرد: در بعضی مواقع شرایط به گونه ای بود که اصلا جاده دسترسی وجود نداشت و این نیروها مجبور به انتقال تدارکات از طریق حیوانات بودند.

 

 

همچنین جانشین سپاه الغدیر استان یزد در این یادواره با گرامی داشت یاد شهدای دفاع مقدس، امام شهیدان و  شهید رفیعیان با اشاره به رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان  گفت: نیروهای آماد و پشتیبانی جبهه با تامین امکانات و وسایل مورد نیاز رزمندگان در پشت صحنه جنگ نقش مؤثری در پیشبرد اهداف کشور در جنگ تحمیلی داشتند.

سرهنگ حسین زارع کمالی افزود: امروز دشمن در جنگ نرم علیه ایران دنبال تحقق اهداف شوم خود در این کشور است و یکی از راه های مقابله با این توطئه شوم و شیطانی ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری یادواره های شهدا در جامعه اسلامی گفت: ایران امروز نیازمند ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن است و این محقق نمی شود مگر با برگزاری یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردان بزرگی که با دست خالی و اتکا به قدرت الهی ایستادگی را در برابر دشمنان را در سرلوحه کارهای  خود قرار دادند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد ارایه خدمات به موقع در هر لشکر در تمامی مواقع، زمان استراحت، حرکت، جنگ و پس از آن را کمتر از جنگیدن در خط مقدم جبهه ندانست و بیان کرد: شهدا و بچه های گمنام و بی ادعای آماد و پشتیبانی اولین حضور یافتگان در خط مقدم جنگ و آخرین ترک کنندگان خط مقدم بودند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا مردم ایران را با فرهنگ شهدا همچون شهید کیانی‌ها، اسلامی‌ها، باکری‌ها و شهید بزرگمان حاج قاسم سلیمانی می‌شناسند، افزود: شهدا شناسنامه واقعی ملت ایران و محور وحدت ملی هستند.

زارع کمالی با اشاره به خدمات شهید رفیعیان در سمت فرمانده آماد و پشتیبانی تیپ الغدیر وقت یزد در  دفاع مقدس گفت : این شهید  از جمله  فرماندهانی بود که هیچگاه نماز اول وقتش ترک نمی شد و همیشه با یاد خدا بود و در نقش پشتیبانی جنگ فرمانده موثری بود.

این مسئول با بیان اینکه در انقلاب و دفاع مقدس شهیدی را پیدا نمی‌کنید که تعلق مادی به دنیا داشته باشد گفت: برای همین است که باید عکس شهدا، را در منازل و معابر داشته باشیم تا راه را گم نکنیم.