به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد؛ علی اکبر رحمتیان با اشاره به شروع برداشت محصول زعفران از مزارع بهاباد اعلام کرد در راستای آشنایی عموم مردم با توانمندیهای کشاورزی این منطقه به ویژه در زمینه استحصال زعفران با کیفیت بالا و همچنین ترویج کشت این گیاه سودآور و کم آبخواه اولین جشنواره زعفران، طلای سرخ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و فرمانداری بهاباد در روز پنجشنبه 20 آبان سال جاری در محل سالن اجتماعات علامه ملاعبدا... شهرستان با حضور کشاورزان و مسئولین اجرایی استان برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شهرستان بهاباد با توجه به شرایط مناسب اقلیمی یکی از مناطق مستعد برای کشت محصول زعفران است افزود: این شهرستان با سطح زیر کشت 270 هکتار قطب تولید این محصول در استان یزد به شمار می آید.

رحمتیان برگزاری تورهای ویژه برداشت زعفران، بازدید از مزارع و همچنین برگزاری نمایشگاه از فرآورده های زعفران مانند تهیه مربا و صنایع بسته بندی این محصول را از برنامه های جانبی این جشنواره برشمرد و خواستار مشارکت همگان در شناساندن زعفران مرغوب بهاباد به مشتریان داخلی و خارجی شد.