فرماندار بهاباد:

دانش آموزان مهارت مقابله با زلزله را به والدین انتقال دهند

فرماندار بهاباد در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: دانش آموزان در کنار تحصیل و ارتقای سطح علمی، مهارت های یاد گرفته در زمینه مقابله با زلزله را به والدین انتقال دهند تا شاهد آمادگی بیشتر جامعه در برابر زلزله باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" با حضور فرماندار بهاباد و جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه شهید زینلی بهاباد برگزار شد.

فرماندار بهاباد افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله را باعث ایجاد آمادگی و انجام واکنش سریع و صحیح دانست و گفت: دانش آموزان در کنار تحصیل و ارتقای سطح علمی، مهارت های یاد گرفته در زمینه مقابله با زلزله را به والدین انتقال دهند تا شاهد آمادگی بیشتر جامعه در برابر زلزله باشیم.

"محمدمهدی خانی زاده" بر تداوم آموزش های پویاتر در طول سال جهت آمادگی در برابر زلزله تأکید نمود و افزود: مدرسه به نوعی پايگاه پيشگيری و مديريت بحران محله محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن شهرستان بهاباد در منطقه زلزله خیز، ضرورت آموزش افراد را دوچندان کرده است تصریح کرد: لازمه آمادگی در برابر زلزله، برگزاری مانور و آموزش های مستمر و تجربه ای است.

خانی زاده یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی توسط دانش آموزان به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است و دانش آموزان به منظور حفظ بهداشت فردی استفاده از باید پروتکل بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده شود.