ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در بهاباد آغاز بکار کرد

ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در بهاباد آغاز بکار کرد



به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در راستای تکریم مردم عزیز شهرستان بهاباد، ایستگاه سیار کارت ملی هوشمند در بهاباد صبح امروز با حضور فرماندار بهاباد، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره ثبت احوال و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در منزل مادر شهید محمدرضا صادق زاده فعالیت خود را شروع نمود.

فرماندار بهاباد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ثبت احوال شهرستان گفت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از بزرگترین طرح های کشور برای احراز هویت است.

"محمد مهدی خانی زاده" افزود: تحقق دولت الکترونیک منوط به داشتن کارت ملی هوشمند است به طوری که خدمات بسیاری از ادارات و بانک ها توسط این کارت انجام خواهد شد و لذا تا افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند دریافت نکنند جهت برخورداری از خدمات دولت الکترونیک با مشکل برخورد خواهند نمود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهاباد گفت: ایستگاه سیار کارت ملی هوشمند جهت تسهیل در ثبت درخواست کارت هوشمند برای سالمندان، معلولین و افرادی که توانایی حضور در اداره ثبت احوال و دفتر پیشخوان را ندارند راه اندازی شد.

"امیرحسین کارگر" با بیان اینکه بنابر تأکید فرماندار بهاباد، این ایستگاه سیار در روستاهای شهرستان نیز حضور خواهد یافت گفت: تمام فرایندهای درخواست کارت ملی هوشمند شامل اسکن مدارک، گرفتن عکس و انگشت نگاری و ثبت در سامانه توسط ایستگاه سیار انجام خواهد شد .

وی در رابطه با تعداد افرادی که کارت ملی هوشمند دریافت نموده اند گفت: در شهرستان بهاباد تاپایان تیرماه سال جاری بیش از 7700 نفر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام و کارت خود را تحویل گرفته اند و 4700 نفر از افراد واجد شرایط هنوز اقدامی ننموده اند.

کارگرباتوجه به اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای استفاده در زمینه های مختلف به خصوص امور بانکی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی ضروری است بر اقدام هرچه سریعتر مردم نسبت به دریافت کارت  هوشمند ملی تأکید نمود و گفت: امید است با همکاری مردم صدور کارت های ملی هوشمند تا دی ماه سال جاری همزمان با صدمین سال فعالیت ثبت احوال به پایان برسد.