به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ امام جمعه بهاباد در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اجتماعی شهرستان بهاباد گفت: شخصی که دارای آداب و رسوم عقلانی و دینی باشد فرهنگ این فرد، فرهنگ انسانی و الهی است و جامعه و شهرستانی که از آداب اسلامی و عقلانی و اسلامی برخوردار باشد آن جامعه عقلانی و اسلامی است.

حجت الاسلام سیف ا... دهقانی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این همایش ها و جلسات برای تبیین فرهنگ شهرستان است؛ فرهنگی که شعرا، علما و حکما آن را تشکیل می دهند و لذا فرهنگ از نظر جغرافیا، موقعیت اقتصادی، معنوی و علومی که مطرح است می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی به  فرهنگ جغرافیایی اشاره نمود و گفت: فرهنگ جغرافیایی یعنی کار و تلاش عده ای که در سرزمینی زندگی می کنند متناسب با آداب و رسوم آنها باشد؛ بنابراین در زمینه اقتصادی این شهرستان به ویژه مسئله کشاورزری و سمبل و نمونه کامل آن که زعفران مطرح است باید مورد توجه قرار گیرد و اگر مسائل صنعت است، صنعتی در راستای فرهنگ معنوی، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این منطقه باشد.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ و اقتصاد با هم تداخل داشته باشند مشکلات خاص خود را پدید خواهند آورند و مشکلات خاصی که در بعضی شهرستان ها برای آنها ایجاد کرده است در اثر بی توجهی به توازن مسئله جغرافیا،آب و هوا و اقتصادی بر خلاف فرهنگ آنها بوده است.

وی گفت: این همایش باید حافظ دستاوردهای موجود و آنچه به عنوان نقطه مثبت می تواند روی آن سرمایه گذاری شود و پایه ریزی شود حفظ این دستاورد و بسترسازی برای کشف استعدادهای پنهان و شکوفایی استعدادها باشد تا بتوانیم یک فرهنگ قابل توجه در استان و کشور و حتی در دنیا ارائه دهیم.

وی به شخصیت هایی که در این سرزمین متولد شده اند که در رأس آنها علامه آخوند ملاعبدا... بهابادی است اشاره نمود و گفت: شخصیتی که مقام معظم رهبری در سفری که به استان داشتند تجلیل و معرفی ویژه ای از علامه ملاعبدا... بهابادی داشتند و لذا این شخصیت، شخصیت بسیار قابل توجه ای است که حتی در حوزه های علمیه قم و نجف و سرزمین های مقدس که تولیت و خزانه داری آستان حضرت علی(ع) را پیدا کردند.

وی افزود: بنابراین ارزش برای این علما مورد توجه است که بتوانیم معرفی این عزیران را همراه با مسائل اقتصادی داشته باشیم و بدانیم این حکما، علما و شعرا در نسل موجود و آیند باید مورد توجه زیاد قرار گیرند.

اخبار مرتبط:

مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی و اجتماعی شهرستان بهاباد برگزار شد

فرهنگی که از عقل، اندیشه و اخلاق سرچشمه گرفته باشد باعث اتحاد ملی می شود